Inspiratie Training: Reconnecting in het Nieuwe Normaal.

Reconnecting in het Nieuwe Normaal

Online19/05/2021

Je zit een jaar thuis en al je werk voer je vrijwel uitsluitend online uit. Eerst was dat wel prima, maar waar blijft de inspiratie?

Over dit evenement

Prima dat thuiswerken, maar wat is de impact ervan op de langere termijn? Voor je carrière, voor je gezondheid, voor je ontwikkeling, voor je gevoel ergens bij te horen en voor je klantrelaties? In het programma Reconnecting in het Nieuwe Normaal ga je aan de slag met de impact van thuiswerken op vier terreinen:

  1. Vitaliteit en gezondheid
  2. Regie over je werk en over je leven
  3. Verbinding met jezelf, je collega’s en je klanten
  4. Je ontwikkeling en loopbaankansen

Tijdens het programma word je aan het denken gezet en uitgedaagd duidelijke keuzes te maken. Ook als Corona voorbij is, gaan we steeds meer vanuit huis werken. Daar goed op voorbereid zijn, maakt dat je zelf de regie houdt, gezond blijft en plezier houdt in je werk!

Algemene omschrijving

Sinds de uitbraak van Covid19 is het je vrijwel niet toegestaan op kantoor te verschijnen. Het betekent dat je vrijwel alleen vanuit huis werkt en je collega’s en klanten uitsluitend in een virtuele omgeving ontmoet.

Een en ander heeft nogal wat impact. Vragen die zich voordoen tijdens deze periode van thuiswerken zijn:

  • Hoe krijg ik inspiratie?
  • Hoe ga ik om met verlies van structuur?
  • Hoe kan ik anderen helpen?
  • Hoe kan ik hulp en ondersteuning vragen/krijgen?
  • Hoe blijf ik geïnformeerd over ontwikkelingen op mijn werk?
  • Hoe voorkom ik ‘burn-out’?
  • Hoe voorkom ik ‘bore-out’?
  • Hoe scheid ik werk en privé?

Maar ook na de lock down dringen zich vragen op:

  • Gaan we weer een uur in de file staan voor een meeting van een uurtje?
  • Hoe creëren we verbinding in ons team?
  • Hoe beïnvloedt Corona mijn blik op de werkelijkheid?

Tijdens een inspirerend programma ga je met deze belangrijke vragen aan de slag en vind je antwoorden die ervoor zorgen dat je geïnspireerd blijft en aan jouw toekomst blijft werken.

Het programma is een samenwerking tussen People Plus en SBI Formaat.

Aanvangsniveau:
HBO werk- of denkniveau

Opzet Traject

De cursus bestaat uit een online-gedeelte en een offline-gedeelte. We denken dat het belangrijk is elkaar echt weer fysiek te ontmoeten, maar willen ook graag snel aan de slag.

  • Start: online kennismaking en check in. Daarnaast krijg je een inspiratiebox toegestuurd met relevante literatuur en een aantal leuke verrassingen, die ervoor zorgen dat je met de andere deelnemers verbonden blijft.
  • Een offline training op Landgoed Zonheuvel in Doorn (centrum van het land), zodra dit weer is toegestaan. Deze training bestaat uit een plenair gedeelte en break-outsessies waarbij je je eigen accenten kunt leggen in de training. Daar waar jij het meest behoefte aan hebt, daar neem aan je aan deel:
    • Hoe werk ik aan mijn gezondheid? (met voedingsspecialist, improvisatietheater en buitenprogramma)
    • Hoe voorkom ik dat ik altijd ‘aan sta’ en zorg ik voor een goede balans werk/privé? (workshop met Jan Hille Noordhof, auteur van het boek ‘Waarom zeggen we niet wat we vinden?’)
    • Hoe werk ik aan mijn loopbaan en persoonlijke ontwikkeling in tijden van online contact? (verschillende methodes worden ingezet om onder professionele begeleiding samen met de andere deelnemers tot persoonlijke keuzes te komen).
  • Het ontwikkeltraject wordt afgesloten met een BBQ of Outdoor cooking. De locatie beschikt over een terrein van 48 ha.
  • Twee intervisiemomenten (online) waarbij je in klein verband (groepen van maximaal 8 personen) langs verschillende methoden issues met elkaar kunt bespreken. Onder professionele begeleiding kom je samen tot reflectie en nieuwe inzichten. Duur per keer: 2,5 uur.

Onderwerpen:

  • Timemanagement
  • Assertiviteit
  • Balans werk-privé
  • Vitaliteit en gezondheid
  • Creativiteit
  • Zelfreflectie en persoonlijke effectiviteit
Hotel Landgoed Zonheuvel
98 Amersfoortseweg
3941 EP Doorn

Overig aanbod

Training

Coaching

Advies

Specials

Share This